יום שבת, 14 במאי 2011

איך ללמוד למבחן הומני - הרחבה

ללמוד למבחן הומני זה לא פשוט נכון - אבל זה אפשרי!

את המושג הומני הסברתי במאמר " איך ללמוד למבחן ולהצליח" בקצרה ...אבל כעת ארחיב עליו ועל הדרך הטובה ביותר ללמד מקצועות כאלו... למי שלא זוכר...מקצועות הומניים אלו הם מקצועות רבי מלל , כגון , היסטוריה ספרות ,הבעה וכדומה....ובינינו אני מאמינה שרובנו לא סובלים את המקצועות האלו(גם אני לא סובלת אותם) אבל ין לנו ברירה אלא ללמוד אותם בגלל הבגרויות חובה...( גם כן משרד החינוך מנסה להקשות עלינו) .

למקצועות האלה הדרך היחידה ללמוד ולהצליח היא חרישה , אבל כיום ישנם מספר סוגים של חרישה.

למה אני מתכוונת?

טוב תראו היום מי שלומד יומיים לפני המבחן 5 שעות בכל יום נקרא חרשן אבל מי שלומד 5 ימים לפני שעתיים ביום נקרא יותר חרשן ממנו ...למה ? כי הוא למד יותר ימים מהראשון...אבל תכלס הם למדו את אותו מספר שעות בשבוע למבחן....מי לדעתכם יקבל יותר במבחן?

אני אומרת לכם בוודאות שהשני ( שלמד 5 ימים) יקבל ציון גבוה יותר! הסיבה לכך טמונה בעובדה כי הוא לא היה לחוץ מבחינת זמן שהוא צריך להקדיש כדי להתכונן למבחן ואילו התלמיד הראשון למד בלחץ של שעות וכנראה גם עד שעות מאוחרות בלילה.

לכן אחד הדברים החשובים בלהצליח במבחן הומני הוא תכנון זמנים נכון!


בנוסף לכך חשובה גם הדרך שבה צריך להתכונן למבחן - ישנם מספר דרכים עיקריות והן:

  1. למידה בעל פה ( לא מומלץ )
  2. קריאת החומר והבנת החומר
  3. סיכום החומר בראשי פרקים
  4. כל מיני ראשי תיבות ,מספור,"חדר רומי" וכדומה

על כל אחת מהדרכים הבאות אני ארחיב במאמר בשבועות הקרובים

מבין הדרכים הנתונות לעיל אתם צריכים לבחור את הדרך שהכי נוחה לכם ושאתם מרגישים שתצליחו להוציא איתה את הציון הגבוה ביותר ופשוט לתכנן את הזמן נכון ולהתחיל ללמוד.

זה כל מה שצריך כדי להצליח במבחנים הומניים - אז שיהיה לכם בהצלחה במבחן ! אני מאמינה שאם תפעלו נכון תקבלו ציון גבוה +++ !


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.