יום שבת, 14 במאי 2011

תכנון זמנים נכון - איך עושים את זה?

כפי שאמרתי כבר פעמים רבות בפוסטים הקודמים שלי הדבר שבלעדיו לא ניתן להצליח במבחנים בין אם זה מבחן ריאלי ובין אם זה מבחן הומני הוא תכנון זמנים אבל לא סתם תכנון זמנים – ההצלחה בלימודים דורשת תכנון זמנים נכון!

מה זה אומר תכנון זמנים נכון ?

תכנון זמנים נכון אומר שצריך לתכנן את הזמן בערך שבוע-שבועיים לפני מבחן ופשוט להכין מערכת לימודים בה אתם אומרים שכל יום או כל יומיים אתם לומדים את הנושא הזה(הומני) או מתרגלים את הנושא הזה(ריאלי).

כמה זמן אתה צריך להתכונן לפני מבחן?

כדי לדעת כמה זמן אתה צריך ללמוד לפני מבחן,בין אם זה 3 ימים ובין אם זה שבועיים אתה צריך לשאול את עצמך. אבל על מנת שיהיה לך יותר קל לדעת זאת וכדי שלא תגיע למצב בו לא תכננת את הזמן נכון ישנם מספר שאלות שיכוונו אתכם לתכנון הזמן הנכון:

  1. האם לוקח לך הרבה זמן לקלוט את החומר/לפתור תרגיל?
  2. האם הקשבת בכיתה ויש לך קצת ידע בנושא או שאתה צריך ללמוד את החומר מההתחלה?
  3. כמה המקצוע באמת חשוב לכם?
  4. כמה זמן אתה יכול לשבת ביום ללמוד/לתרגל?

לאחר שענית לעצמך על השאלות אני בטוחה שהגעת לזמן משוער של כמה זמן דרוש לך על מנת להקיף את החומר למבחן.


לאחר שקבעתם לעצמכם את הזמן שבו אתם הולכים ללמוד לפני המבחן הגיע הזמן להכין מערכת התכוננויות. המערכת תכלול שלוש עמודות: עמודה של יום,עמודה של שעות ועמודה של חומר.

כך אתם תוכלו לארגן לעצמכם את הזמן לפי הקריטריונים הנ"ל ולפי הזמנים שלכם,כמובן שאם אתם רוצים אתם יכולים להוסיף עמודות שלדעתכם יעזור לכם.אתם יכולים למשל להוסיף עמודה של CHECK שבה אתם תסמנו V אחרי כל יום שתלמדו .

בנוסף לכך, חשוב מאוד וגם נותן מוטיבציה לכתוב לכם בתחתית הדף איזה משפט שימריץ אתכם ללמוד כמו " אני חכם ואני יצליח" או "אין דבר העומד בפני הרצון" או "בהצלחה לי !!! " או כל משפט חמוד כזה.

חשוב לציין שאתם צריכים לבדוק את עצמכם,במידה ואתם לא מכירים את עצמכם. אני מתכוונת לכמה זמן אתה יכול/ מסוגל לשבת על הכיסא ופשוט ללמוד/לפתור תרגילים,אם זה שעה שעתיים או אפילו שלוש שעות. זהו תנאי חשוב שיכול לקצר ויכול להאריך את הזמן שבו אתה צריך להתכונן , זה יכול לעשות את השינוי בין שבועיים לחמישה ימים. אבל כמובן שאם אתה יודע שאתה יכול ללמוד ארבע שעות ברצף אבל כבר בשעה הרביעית אתה לא מאופס אז עדיף שתלמד שלוש שעות ביום או שעתיים וחצי ופשוט תאריך את המערכת לימודים ותוסיף בה ימים.

טוב אז לאחר שתכננתם את הזמן נכון ואתם יודעים מה צריך לעשות כדי להצליח במבחן ריאלי ומה צריך לעשות כדי להצליח במבחן הומני אתם תצליחו במבחן!!!

אז שיהיה לכם בהצלחה ואל תשכחו בקרוב אני מעלה מדריך לאיך להתכונן לבגרויות שונות כגון אנגלית,מתמטיקה,ספרות,פיסיקה,מדעי המחשב וכדומה. כל המדריכים יהיו מפורטים עד כדי תכנון זמנים גנרי + איזה תרגילים/ מה ללמוד כל יום – זה יהיה נורא מעניין וחשוב למי שירצה להוציא ציונים טובים בבגרויות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.