יום שבת, 14 במאי 2011

איך ללמוד למבחן ריאלי - הרחבה

להצליח במבחן ריאלי זה לא קל – אבל זה לא קשה! הדבר היחיד שזה דורש זה תרגול...למה אני מתכוונת כשאני אומרת תרגול אתם תבינו בהמשך.

מקצועות ריאליים אלו הם מקצועות העוסקים לרוב במספרים , בחישובים וגם בבעיות. כמו שאמרתי בפוסטים הקודמים שלי לימודים זה לא קשה ורוב התלמידים כיום מסתבכים במקצועות ריאליים כמו מתמטיקה ופיסיקה שהורסים את הממוצע של התעודה ומשאירים "כתם" בתעודה למרות ששאר הציונים הם יפים אבל יש נכשל במתמטיקה(אני מכירה הרבה כאלה).

על מנת להצליח במבחנים ריאליים צריך לתרגל את החומר - זהו סוד ההצלחה !

בנוסף לזה צריך לשלב את התירגול עם תכנון זמנים נכון...כך אתם בטוח תצליחו במבחן...

אז מה זה תירגול?

תירגול החומר זה פשוט לשבת ולעשות תרגילים במקצוע הריאלי,אם זה אומר מתמטיקה ואם זה אומר פיסיקה. תתכננו זמנים נכון שתחלקו את החומר למשך שבוע למשל, וכל יום תתרגלו נושא אחר.

על מנת באמת להצליח ולא להגיע למבחן ולהגיד "לא למדתי את זה" או להגיד "זה יותר קשה ממה שתירגלתי" מה שצריך לעשות זה לתרגל 7 תרגילים מכל נושא:2 תרגילים קל, 2 תרגילים בינוניים ו3 תרגילים קשים. אם תעשו את התירגול הזה על כל נושא שיהיה במבחן ואתם תצליחו את כל התרגילים אתם תהיו מוכנים למבחן! אבל במידה ולא הצלחתם תרגיל אחד או שתיים ואתם בכלל לא יודעים איך לגשת לתרגיל אז או שתתקשרו לחבר ותבקשו ממנו שיסביר לכם איך פותרים אותו ותהיו בטוחים שבאמת הבנתם ואל תגידו "הבנתי" ועדיין יש לכם חששות כי אם הוא חבר טוב הוא יסביר לך עד שתבין ברצינות ואפילו ייתן לך תרגיל דומה ויראה שאתה באמת יודע איך פותרים את זה. במידה וגם החברים שלכם לא יודעים איך לפתור את התרגיל תתקשרו אל המורה אבל שימו לב שהשעה לא מאוחרת או משהו חחחח.

לאחר שתירגלתם את החומר והצלחתם את התרגילים והסבירו לכם את אלו שלא הבנתם אתם חייבים להירגע ולהגיד לעצמכם בלב שהכל יהיה בסדר ושאתם תצליחו כי אם הצלחתם את התרגילים במבחן כנראה יהיו תרגילים דומים כי המורים לא יכולים להמציא תרגילים , הם לוקחים אותם מהספר(זה בדוק!). וכמובן אל תשכחו ללכת לישון מוקדם ותישנו טוב לילה לפני.

כמו שאמרתי בתחילת הפוסט צריך לשלב את התירגול עם תכנון זמנים, את המאמר המלא על תכנון זמנים ניתן למצוא כאן!

שיהיה לכם בהצלחה במבחן!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.