יום שבת, 14 במאי 2011

איך להצליח בבגרות באנגלית - חלק ב'

אם הגעתם לפה זה אומר שכבר קראתם את חלק א' ושברצונכם לדעת איך לפתור בגרות באנגלית , שאלה זו היא קצת מורכבת משום שכיום ישנם מודלים רבים באנגלית הבנויים מכמה וכמה חלקים כגון: שמיעה,כתיבה והבנת הנקרא.

בחלק זה אני אסביר מה לעשות קודם ואיך ניגשים לכל אחד מהחלקים שמהם בנויה בחינת הבגרות באנגלית.

אז איך פותרים בגרות באנגלית ?

במידה ואתם ניגשים לבחינת בגרות באנגלית הכוללת קטע שמיעה , עליכם בראש ובראשונה לגשת אל השאלות העוסקות בקטע השמיעה, לקרוא אותם ולתרגם אותם ( זה יעזור אם אתם תכתבו מעלה השאלה באנגלית את התירגום שלכם וכך גם מעל התשובות האמריקאיות ) . אתם תיאלצו לעשות זאת במהירות ואכן תעשו זאת במידה ויש לכם אוצר מילים רחב ( בחלק א' הוסבר איך להרחיב את אוצר המילים באנגלית ).לאחר מכן פשוט תתעלמו מהבחינה ותקשיבו לקטע שמיעה ותנסו להבין אותו ולתרגם אותו לעצמכם בראש לעברית. כאשר נגמר קטע השמיעה חזרו לבחינה ופתרו אותה לפי מה שאתם זוכרים.

בפעם השנייה שיישמע קטע השמיעה החזיקו עיפרון ביד ושימו לב כל הזמן אל הבחינה והשאלות. כאשר אתם שומעים מילה שאתם רואים שמופיעה בשאלה ( כנראה שמתם לב לכך גם בפעם הראשונה ) הקשיבו טוב ונסו להבין מה השאלה בעצם שואלת ובחרו/כתבו את התשובה שנראית נכונה עבורכם.

לאחר שפתרתם את החלק בבחינת הבגרות באנגלית עם קטע השמיעה תיגשו לטקסט וקיראו את הכותרת שלו ( אך ורק את הכותרת ) ולאחר מכן גשו לשאלות של המאמר וקיראו אותם – כמובן שאם יש לכם זמן אתם יכולים לכתוב מעל השאלות את התירגום שלהן. לאחר מכן במידה ורשום לכם ליד כל שאלה באיזה שורות נמצאת התשובה קראו את השאלה ואז קראו את השורות הללו ותוציאו מהן את התשובה. כך תעשו עבור כל שאלה בבחינה, אך אם ישנם שאלות שלא כתוב לידן מספר שורות ורשום שצריך להתייחס בשאלה לכל הטקסט פשוט תדלגו על השאלה ולאחר שתעשו את שאר השאלות חיזרו אל שאלה זו.

במידה ואתם ניגשים לבחינת הבגרות באנגלית הכוללת קטע כתיבה , כאשר תקבלו את הבחינה אני מציעה לכם לקרוא במה עוסק קטע הכתיבה קודם כל בלי לכתוב אותו ואז לחזור לשאלות ולעשות כפי שנאמר לעיל. לאחר שתסיימו את השאלות או במידה ונשארה לכם שאלה או שתיים שאינכם בטוחים בנוגע לשאלה עדיף להמשיך ולכתוב את המאמר/מכתב/ראיון ולאחר מכן לחזור אל השאלה שלא הייתם בטוחים לגביה. אז איך כותבים מאמר? משום מה רוב התלמידים לא מצליחים/ לא יודעים איך לכתוב 100 מילים באנגלית והם מתקשים בכך ואני בהחלט לא יודעת למה. כל מה שעליכם לעשות הוא לקרוא את המטלה, ולכתוב בטיוטה בעברית שתי סיבות/מטרות/יתרונות/חסרונות/ כל מה שביקשו מכם לכתוב עליו ובמידה ואתם לא בטוחים אם אתם בעד או נגד תעשו סיעור מוחות ותכתבו את כל הבעד ואת כל הנגד אחד מול השני ואז תבחרו אם אתם בעד או נגד. כדי שתקבלו את מירב הנקודות בקטע כתיבה עליכם לכלול במאמר/מכתב/ראיון שלושה משפטים והם: משפט עם זמן PERFECT , משפט סביל ומשפט הכולל תנאי. חישבו על שלושה משפטים העונים על הדרישות וקשורים לנושא שאתם אמורים לכתוב עליו וכתבו אותם בטיוטה בעברית! כעת, לאחר שכתבתם את המשפטים, התחילו לכתוב!

על מנת להגיע למספר רב של מילים בקטע הכתיבה עליכם לכתוב את הסיבה שכתבתם בחלק של הסיעור מוחות ואז להוסיף לזה דוגמא וכך גם לסיבה השנייה. דרך אגב תמיד בדוגמאות אפשר לדחוף את שלושת המשפטים שחייב לכתוב.

אני מקווה שהמאמר עזר לכם להבין טוב יותר איך לפתור בגרות באנגלית,אז כל מה שנותר לי לעשות זה לאחל לכם בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.