יום רביעי, 18 במאי 2011

איך להצליח בבגרות בהבעה ולשון א' - חלק א'

האמת שהבעה ולשון א' קל יותר מהבעה ולשון ב' ושכמעט ולא צריך ללמוד אליו כלל. אך אם אינכם בטוחים ובכל מקרה רוצים ללמוד לבגרות ורוצים לדעת איך לפתור אותה מדריך זה יעזור לכם והרבה.

אז איך לומדים לבגרות בהבעה ולשון א' ?

לדעתי גם אם לא הקשבתם בכיתה ולא למדתם את החומר אתם עדיין תוכלו להשלים אותו לבדכם ללא כל עזרה. כי באמת החומר הזה הוא פשוט היגיוני וכל אדם בכל הגיון בסיסי יכול להבין אותו ולהוציא בבגרות מעל 80 ואם לומדים קצת יותר אז אפשר גם להוציא 100. כדי ללמוד לבגרות צריך לקרוא את כל החומר במחברת ובספר, להבין את החומר ולתרגל. הכוונה בלתרגל הי לעשות כל יום איזה עמוד על כל נושא ולראות שאתם שולטים בחומר- זה בחלק של הלשון.

בחלק של ההבעה כל מה שצריך זה שוב- הגיון. צריך לקרוא , להבין ולענות על השאלות – יותר מזה אין מה לעשות. כמובן שיש גם את הקטע של הסיכום ובאמת שזה פשוט חירטוט אחד גדול. מה שצריך לעשות זה לקרוא את המאמר שוב ולסמן בכל פסקה את המשפט המרכזי בפסקה ואז לחבר את כל המשפטים המרכזיים שמצאתם באמצעות מילות קישור ולסדר את זה בסדר הגיוני וכמובן להוסיף פתיחה וסיום – והנה יש לכם סיכום מצויין!

כמובן שאם אתם רוצים להשקיע יותר תכתבו כל משפט מרכזי שמצאתם במילים שלכם ותוסיפו קצת. או שפשוט כשאתם קוראים את המאמר תכתבו ליד כל פסקה במילים שלכם את מה שנאמר בפיסקה ומהמשפטים שכתבתם תחברו את הסיכום – זה הכל עניין של כמה אתם רוצים לקבל בבגרות.

אז לאחר שלמדתם נכון לבגרות החלק החשוב פה הוא החלק המעשי- הבגרות עצמה. כדי לדעת איך לפתור את הבגרות בהבעה ולשון קראו את חלק ב'.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.