יום שבת, 14 במאי 2011

איך להצליח בבגרות במדעי המחשב ב' - חלק ב'

לדעתי חלק ב' אשר מסביר מה לעשות ברגע הבגרות הוא הכי מעניין ולדעתי גם הכי מועיל וחיוני- דרך אגב הוא קיים בבגרות במתמטיקה,בבגרות באנגלית וכד'.

אז איך פותרים בגרות במדעי המחשב ב' ?

קודם כל , עדיף לגשת לנושא בחירה שלכם ( בין אם זה מודלים , תכנות מונחה עצמים או כל נושא אחר ) . עליכם לקרוא טוב את ארבע השאלות ולבחור מביניהם את השאלות שלדעתכם תצליחו בהם. כמובן שלאחר תירגול החומר כפי בהוזכר בחלק א' , אתם תחשבו שהכל קל לכם וכבר לא תדעו מה לבחור.

אבל לפני שאתם בוחרים שאלה ואומרים את סעיף א' אני יודע לעשות אז בוא נעשה את השאלה – קראו אותה עד הסוף ובידקו שאתם אכן מסוגלים וידעים איך לפתור את כל הסעיפים והתת סעיפים שבשאלה.

אני מציעה לסיים את החלק של נושא הבחירה בפחות משעה וחצי ורצוי לסיים אותו בשעה , חצי שעה לכל תרגיל.

לאחר מכן עברו לחלק החובה ושוב קראו את כל השאלות בקפידה ואת כל הסעיפים שבהם(אמור לקחת בין 10-15 דקות ) ותבחרו את השאלות שלדעתכם תצליחו בהם.

***טיפ אישי ***

לדעתי בחלק של התכנות עדיף לבחור שאלות בלי הרבה סעיפים, הרי יש לכם רק שעה לתרגיל ואם לתרגיל יש 6 סעיפים ( וזה יכול להיות ) כנראה שאחד מהם יהיה מעקב, ורק המעקב יכול לקחת 30+ דקות ואז נשאר לכם חצי שעה לעשות 5 סעיפים נוספים וזה לא פשוט! לכן אני מציעה ( לא חובה כי אם אתם טובים במעקב אז תעשו מעקב ) לבחור בתרגילים בלי סעיפים או עם סעיף אחד שאומר כתוב פעולה והסעיף השני זה יעילות.

לפני שתבחרו סופית את השאלות שברצונכם לפתור עשו לעצמכם בראש את התוכנית או חישבו על רעיון כיצד לפתור את הבעיה / לכתוב את הפעולה / לעשות מעקב וברגע שבראש שלכם אתם יודעים איך לעשות את התרגיל וברגע שהבנתם את הפואנטה של התרגיל – אתם תצליחו !

***טיפ נוסף ***

אני מציעה לכם לבחור את השאלות העוסקות במחלקות.

למה?

כי הם קלות!!!

סעיף א' שלהם שזה פשוט לכתוב את הכותרת של המחלקה והתכונות שלה,שזה לוקח בדיוק 2 דקות, שווה בערך 5-6 נקודות והם מתנה!

אחרי זה צריך לכתוב פעולה או שתיים השייכות למחלקה וגם פה מביאים לכתוב פעולות די קלות , לפעמים עם תכסיס קטן אבל אם תירגלתם את בחומר כנראה תשימו לב אל הקאץ' הזה ותצליחו להגבר עליו. בנוסף לכך בדרך כלל יש סעיף ג' שהוא "נתח את יעילות הפעולה שכתבתם בסעיף ב' " וזהו גם סעיף מתנה משום שיעילות זה אחד הדברים הפשוטים ביותר! רק אל תשכחו להגדיר את n אם צריך וגם להסביר למה כתבתם שזה סיבוכיות כזו או אחרת.

***עוד טיפ***

אם אתם לא טובים בכתיבת פעולות תעשו מעקב - זה דבר מאוד פשוט שדורש ידע בסיסי ביותר וכל אחד יכול לפתור את השאלות עם המעקב, אולי הטענת יציאה קצת מסבכת אבל זה רק עניין של הבנה וחירטוט.


אני מקווה שהמאמר עזר לכם להבין שהבגרות אמנם נראית ארוכה וקשה אבל כשחושבים על זה ומסתכלים על זה מצד שני היא לא כזאת מסובכת אם יודעים לבחור נכון את השאלות הקלות וכמובן לתרגל את החומר לפני – אז שיהיה לכם בהצלחה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.