יום שבת, 14 במאי 2011

איך להצליח בבגרות במדעי המחשב ב' - חלק א'

קודם כל אני חייבת לציין, שההשלמה ל5 יחידות ( מדעי המחשב ב' ) יותר קשה מהיחידות הראשונות ( מדעי המחשב א' ) , לכן החלטתי להעלות קודם את המאמר הזה ואחר כך אתמקד במדעי המחשב א'.

אז איך לומדים לבגרות במדעי המחשב ב' ?

כמובן שאם חסר לכם חומר – תשלימו!

לאחר מכן תעשו תכנון זמנים נכון ובנו לעצמכם מערכת לימודים כפי שכתבתי במאמר אחר שלי. חיזרו על כל החומר מתחילת השנה ופשוט תיקראו מהספר ותסבירו לעצמכם את החומר, תהיו בטוחים שאתם מבינים את הפואנטה של הנושא. הרי בכל נושא במדעי המחשב ב' יש איזה רעיון מרכזי שטמון בו וברגע שמבינים את זה אז הכל נהיה קלי קלות. כמובן שאתם אמורים לדעתם את הבסיס ממדעי המחשב א' וגם משיעורי הבסיס שככל הנראה קיבלתם בשיעורים הראשונים במדעי המחשב ב'.

אני מציעה שתקבעו לעצמכם יום או יומיים ( תלוי בכמה זמן אתם מסוגלים לשבת וללמוד ) ופשוט קראו את החומר והפנימו אותו. לאחר מכן קחו לכם עוד יומיים. ביום הראשון תעשו תרגילים מהספר וביום השני תתרגלו תרגילים מבגרויות. כמות התרגילים שעליכם לעשות תלויה אך ורק בכם, אם אתם חושבים שהבנתם את הרעיון של תרגילים על מחסנית, תעברו נושא ותתרגלו תרגילים עם רשימה או כל נושא אחר – שוב זה תלוי אך ורק בכם!

אז לאחר שלמדתם טוב לבגרות אני מציעה לכם לקרוא את חלק ב' המסביר לכם כיצד לבחור שאלות שמתאימות לכם בבגרות ושתצליחו בהם כמה שיותר וכמובן שחלק ב' יכלול גם איך לפתור בגרות במדעי המחשב ב'.

הארה קטנה: לוח הזמנים שאתם בונים אמור לכלול גם תירגול של נושא הבחירה שלמדתם בכיתה, כלומר החלק השני של הבגרות הרי חוץ מתכנות יש נושא נוסף. בנוגע אליו תתרגלו אותו כמו שנאמר לעיל.

אני בטוחה שחלקכם יגידו שזה יותר מדי חרישה לבגרות אבל שוב זה תלוי בכם. אם אתם חושבים שאתם לא צריכים ללמוד ובכל זאת תוציאו ציון טוב – אל תלמדו ונראה כבר כמה תוציאו חחח, אבל אחרי זה אתם תיראו שאם תלמדו ולו רק יומיים אתם תוציאו מינימום 10 נקודות יותר ממה שתוציאו מבלי להתכונן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.