יום שבת, 14 במאי 2011

איך להצליח בבגרות בהיסטוריה - חלק ב'

לאחר שקראתם כיצד יש ללמוד לבגרות בהיסטוריה הגיע השלב המלחיץ ביותר בבגרות בהיסטוריה- הבגרות עצמה! כמובן שישנם דרכים רבות על דרך פתירת הבגרות אך אתמקד בדרך העיקרית בה אני השתמשתי בבגרות בהיסטוריה, זוהי נראית לי הדרך ההגיונית ביותר שעזרה לי להוציא ציונים גבוהים מאוד בבגרות בהיסטוריה.

אז איך פותרים בגרות בהיסטוריה ?

כפי שאתם בטח יודעים ישנם קטעי מקור בבחינת הבגרות אשר כוללים שני סעיפים, הסעיף הראשון קשור לקטע מקור עצמו והסעיף השני הוא שאלה נוספת שבתשובה לשאלה לא צריך להתייחס אל קטע המקור. לכן הדרך לבחירת קטע המקור אשר אתם תפיקו ממנו את מספר הנקודות המירבי הוא קטע המקור אשר אתם יודעים לענות על הסעיף השני , הרי הסעיף הראשון תכלס זה רק חירטוטים והעתקת ציטוטים מהקטע מקור ( אלא אם כן זה תמונה ( .

כאשר אתם מקבלים את בחינת הבגרות תרפרפו על כולה סמנו לכם שאלות/ פרקים אשר אתם רואים שם שאלות העוסקות בחומר שאתם יודעים מצויין והתחילו לענות על השאלות הללו. קודם ענו על השאלות ללא הקטע מקור, ולאחר שסיימתם עם כל הקטע של השאלות על הנושאים שלמדתם עברו לשאלת/שאלות המקור. ענו על הסעיף השני של קטע המקור ואז רק ענו על קטע המקור עצמו, ושם כבר תתחילו להסביר ולהדגים וכל מיני במילים שלכם , ואל תשכחו לצטט מהקטע עצמו.

רוב הפעמים לאחר שכותבים תשובה וקוראים אותה, לאחר מספר דקות, נזכרים בדברים ששוכחים לציין אך הם חשובים או שנזכרים שיש עוד סעיף לשאלה – זה קורה לרוב בגלל יתר לחץ אשר קיים אצל כל התלמידים שניגשים לבגרות בהיסטוריה.

לאחר שסיימתם לפתור את השאלות על קטע המקור חזרו לשאלות בחירה שבחרתם וקראו אותם, אם אתם רואים למידע שצריך להוסיף – הוסיפו אותו ,ושוב חיזרו אל קטע המקור ועברו על התשובה.

לעומת זאת יש שיגידו כי צריך להתחיל דווקא עם שאלות המקור ואחר כך לעבור אל שאלות הבחירה, אך איני תומכת בגישה זו כי לאחר שפותרים את שאלת המקור אשר לא צריך לזכור אליה שום דבר מיוחד ( חוץ מבסעיף השני ) שוכחים את החומר שלמדנו לפני תחילת הבגרות- זה נקרא בלקאאוט ולצערנו הרבה תלמידים נתקלים בבעיה זו במהלך הבגרות והדרך היחידה להתגבר עליה היא פשוט להירגע ולהאמין שאנו יכולים להצליח –הרי אם למדתם לבגרות בטוח תצליחו.

אני מקווה שאתם נהנים מפוסטים- המשיכו לעקוב אחרי האתר משום שבקרוב יעלו מדריכים נוספים בנוגע לבגרויות אחרות. שיהיה לכולנו בהצלחה בתקופת הבגרויות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.