יום שבת, 14 במאי 2011

איך להצליח בבגרות בהיסטוריה - חלק א'

לדעתי הבגרות אליה צריך ללמוד הכי הרבה זו הבגרות בהיסטוריה . למה? כי יש מלא חומר, הן בהיסטוריה א' והן בהיסטוריה ב' בהיסטוריה ב' החומר כפול אך קל יותר להבנה.

על מנת להצליח בבגרות זו עליכם ללמוד אליה באופן הטוב ביותר לכם והמתאים לכם ביותר. כלומר, אם אתם טובים בלמידת חומר בעל פה עשו זאת, אם אתם יודעים לסכם טוב עשו זאת ואם אתם יודעים לכתוב שאלות מכוונות טוב עשו זאת. הכוונה היא שתלמדו בדרך העדיפה עליכם , אך אני חייבת לציין שבהיסטוריה אמנם חושבים שהדרך הטובה ביותר ללמוד לבגרות היא בעל פה אך זה לא נכון משום שמרוב שלומדים בעל פה החומר מתבלבל ושוכחים את כל מה שלומדים- קיצר זה יוצר בלאגן ועדיף שלא ללמוד בעל פה אלא פשוט להבין את החומר הנלמד.

אז כמובן ,ופה זה הכי חשוב, לעשות תכנון זמנים נכון ! אתם חייבים לעשות מערכת שעות התכוננות על מנת להצליח בבגרות ושלא יווצר לכם לחץ ואז כבר מתחילים להתייאש-ולמצב כזה תאמינו לי שאף אחד לא רוצה להגיע.

אז איך לומדים לבגרות בהיסטוריה ?

לאחר שבניתם לעצמכם לוח התכונניות המתאים לכם אתם חייבים לעקוב אחריו ולבצע את הטלות שקבעתם לעצמכם עבור כל יום. אל תגידו "אין לי כוח היום אז אני יוסיף את זה לרשימת מטלות של מחר" , אם תגידו את זה אתם תגיעו לאותו מצב שהזכרתי קודם ( ייאוש ). מובן שחשוב שבמקרה ואינכם יודעים נושא מסויים או אם אתם מרגישים חלשים בנושא כזה או אחר-תשאלו את המורים, הם בטוח יעזרו לכם.



***טיפ חשוב ללמידה לבגרות בהיסטוריה***

אל תהמרו !!!! אני מתכוונת לכך שאל תגידו את זה אני ילמד ואת זה לא כי אין לי כוח או כי זה ארוך מידי. הרי אתם בטוח מכירים את חוק מרפי , אז כל מה שלא תלמדו לבגרות ככל הנראה יופיע באחד הפרקים עם עוד שאלה שלא למדתם על הנושא שבו עוסקת השאלה וכך בעצם תהיו במצב מפחיד ועצוב בו לא תוכלו לענות על שאלה מהבגרות ותאבדו נקודות סתם- זה לא חבל? עדיף שפשוט תוסיפו לעצמכם עוד יום-יומיים ללוח התכוננויות ותלמדו את הכל.

כאן נגמר לו עוד מאמר העוסק בהצלחה בבגרויות, אך אם אתם רוצים לדעת כיצד לפתור את הבגרות בהיסטוריה קראו את חלק ב'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.