יום שני, 23 במאי 2011

איך להצליח בבגרות במתמטיקה - חלק ב'

השאלה שרובנו נתקלים בה וכמעט ואף אחד לא מצליח לענות עליה היא "איך לפתור את הבגרות במתמטיקה" , וכפי שאמרתי בחלק א' , רובנו פשוט מתקשים בבגרות במתמטיקה- לכן כתבתי את החלק הזה המסביר איךך לפתור את הבגרות במתמטיקה ומה לעשות לפני מה.


אז איך פותרים בגרות במתמטיקה?

קודם כל עליכם לרפרף על כל הבחינה ולראות איזה סוג של שאלות קיימות בכל פרק שבו עליכם לבחור את השאלות שברצונכם לפתור. ברפרוף הראשוני אם אתם רואים איזה שאלה שפתרתם משהו דומה ואתם בטוחים שתצליחו בה- תקיפו אותה בעיגול. לאחר מכן חיזרו לאחד הפרקים שבבחינה שאתם חושבים שהכי יזרום לכם, כלומר זה שייקח לכם הכי פחות זמן לפתור, וקראו את השאלות בקפידה עד הסוף, כלומר את כל הסעיפים.

לאחר מכן ביחרו את השאלות שאתם חושבים שתצליחו לעשות בהם את כל הסעיפים הנתונים בשאלה ואז התחילו לפתור את השאלה. היזכרו בדרכים ובסוגי שאלות שפתרתם בתירגול והבינו את הפואנטה של השאלה בבגרות ופיתרו כל סעיף. אם אתם נתקעים בסעיף כלשהו- בדקו שלא עשיתם טעות עם סימן חיובי או שלילי או כל מיני טעויות קטנות כאלו ואם אחרי זה עדיין לא מסתדר לכם , פשוט תעברו לסעיף הבא- אחרת אתם פשוט תבזבזו זמן יקר! אם גם הסעיף שאחרי לא מסתדר אני מציעה לכם פשוט לעבור לתרגיל שאחרי בותו פרק ואז לאחר שתסיימו את התרגיל השני תחזרו אל הראשון- רוב הסיכויים שעכשיו ,לאחר שפתרתם תרגיל אחר, הראש שלכם ישתחרר מהלחץ של התרגיל הראשון ותקלטו את הטעות שהייתה לכם- התשובות במתמטיקה לא חייבות לצאת שלמות!
אחרי שסיימתם פרק ,עברו לפרק שאחריו וחיזרו על אותו התהליך המצויין לעיל.

תוספת חשובה בנוגע לתרגילים בהנדסה:
לדעתי , הנדסה זהו החלק הקל בבחינת הבגרות במתמטיקה, אתם בטח שואלים למה.
התשובה לכך היא ברורה- הנדסה זהו משחק ילדים אחד גדול! אם תחשבו על זה, התרגילים זה כולה צורה שאתם צריכים למצוא כל מיני זוויות,חפיפת משולשים,דימיון משולשים וכדומה. זה נכון שישנו מספר רב של משפטים אשר צריך לזכור, אך לאחר תירגול רב זה רק עניין של הבנת המשפטים וזה נהיה נורא קל לזכור אותם ולדעת מתי ואיפה להשתמש בהם. אם עשיתם נכון את חלק א' של המדריך ותירגלתם תרגילים בהנדסה אז אני בטוחה שאתם מרגישים כי אתם יודעים את רוב המשפטים בהנדסה וגם בבגרות יהיה לכם יותר קל להשתמש בהם.

כאן נגמר המדריך לבגרות במתמטיקה וכל שאר התהליך תלוי בכם- הרי לקרוא את המאמרים זה לא בעיה , הבעיה העיקרית של כולנו, כולל שלי , זה פשוט לקום ולבצע ולתרגל את החומר. לכן צריך לעשות תיכנון זמנים נכון!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.