יום שני, 23 במאי 2011

איך להצליח בבגרות במתמטיקה - חלק א'

מתמטיקה זה הסיוט הגדול ביותר של כמעט כל התלמידים אבל לצערנו אנו חייבים לפחות לעבור את הבגרות במתמטיקה, גם אם זה של 3 יחידות, על מנת לקבל תעודת בגרות.


איך לומדים לבגרות במתמטיקה ?

קודם כל , במידה ואין לכם את כל החומר או שלא הבנתם חלק מהחומר הקשור לבגרות גשו למורה ובקשו ממנו עזרה או שעה פרטנית או משהו, בכל מקרה עליכם להשלים את החומר. אפשר לבקש גם עזרה מחברים שילמדו אתכם את החומר שפיספסתם.

לאחר מכן נותר לכם לתרגל את כל החומר! נכון יש דבר כזה שנקרא בחירה אבל, ואני מדברת מניסיון, אל תהמרו! יכול להיות שיהיה שאלה נורא קשה במה שלמדתם ושאלה קלה במה שלא למדתם לכן עליכם לכסות את על החומר וללמוד הכל!

לאחר שלמדתם והבנתם את כל החומר לבחינת הבגרות במתמטיקה, נותר לכם לתרגל.

עליכם לבנות לוח זמנים ולעשות תיכנון זמנים נכון שבעזרתו תיקבעו זמנים המתאימים לכם וליכולות שלכם ובכל יום שקבעתם תתרגלו 10 תרגילים: 3 תרגילים פשוטים, 2 תרגילים בינוניים, 3 תרגילים ברמה קשה ועוד 2 תרגילים מבגרויות קודמות. כך אתם תכסו את כל החומר בכל נושא-ושוב על תספחו על שום נושא פשוט תלמדו הכל ותתרגלו את כל החומר!

כמובן שיהיו כאלו שגם לאחר 10 תרגילים יחשבו שהם לא מספיק מבינים את החומר ושהם צריכים לעשות עוד תרגילים –זה בהחלט אפשרי אבל אל תעשו פחות מ10 תרגילים כי ככה אתם תהיו בטוחים שאתם יכולים לעשות כל שאלה שקשורה בנושא הזה. הרי במתמטיקה יכולים להיות מלא סוגים של שאלות שסך הכל הם שואלות את אותה השאלה רק בניסוח שונה- היתרון שיהיה לכם לאחר שתפתרו 10 תרגילים כמו שמפורט לעיל הוא שאתם תיתקלו בניסוחים שונים ותבינו את העיקרון של השאלה וכך גם בבגרות במידה ותיפגשו בניסוח שונה.

לאחר שעשיתם את התירגול הזה אני מציעה לכם להשאיר לכם יום-יומיים בלוח הזמנים שבניתם לפי תכנון הזמנים הנכון ואז ביום-יומיים האלו פשוט תפתרו בגרויות קודמות עם טיימר שיבדוק לכם כל כמה זמן אתם עושים תרגיל וכל כמה זמן אתם עושים את הבגרות עצמה- הזמן הוא אחד הדברים החשובים שגם אם תדעו איך לעשות את התרגילים אך לא נותר לכם זמן אתם פשוט תאכלו אותה – על מנת לקצר את הזמן בו אתם פותרים תרגיל עליכם לעשות את התירגול שהוסבר במאמר ובאמצעות התירגול הזמן שיקח לכם לפתתור תרגיל יתקצר וכך תוכלו לפתור את כל הבגרות בזמן.

על מנת לדעת איך לפתור את הבגרות במתמטיקה קראו את חלק ב' של המדריך איך להצליח בבגרות במתמטיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.